بهترین آموزشگاه برق خودرو در ایران

آموزشگاه برق خودرو معمولا به صورت تخصصی در زمینه برق خودرو و تعمیرات سیستم‌های الکتریکی خودرو فعالیت می‌کند. سیستم برق و الکتریکی خودرو یکی از اجزای مهم هر خودرو به حساب می‌آید که بخش اعظم آن را در بر می‌گیرد مخصوصا در نسل جدید خودروهای تولیدی . اگر به این موضوع علاقه دارید، می‌توانید وارد حوزه برقکار خودرو شوید. برای این کار لازم است مهارت‌های لازم را به دست آورید. از  آن جایی که این مهارت‌ها به صورت تجربی به دست نمی‌آیند، باید در دوره‌های تخصصی آن شرکت کنید. این دوره‌ها در آموزشگاه برق خودرو برگزار می‌شوند و هر کدام دارای تعداد جلسات مشخصی می باشند . اگر قصد دارید بهترین آموزشگاه در این زمینه را پیدا کنید، در ادامه با ما همراه باشید.

بهترین آموزشگاه برق خودرو

بهترین آموزشگاه برق خودرو در ایران

برای یافتن بهترین آموزشگاه برق خودرو باید ویژگی‌هایی را در نظر بگیرید. این آموزشگاه باید ویژگی‌هایی که در ادامه ذکر می‌کنیم را داشته باشد ، تا بتوانید در این حرفه به یک متخصص تراز اول تبدیل شوید :

مجرب‌ترین اساتید

در سطح کشور مدرس‌های زیادی نیستند که در زمینه برق خودرو تدریس می‌کنند و به درجه استادی رسیده اند. این اساتید هر کدام روش و متد خاصی برای آموزش برق خودرو استفاده می‌کنند. بهترین آموزشگاه برق خودرو در ایران موظف است به دنبال این اساتید باشند تا از تخصص این اساتید برای آموزش اصولی استفاده کنند . شما نیز با شرکت در دوره‌های این اساتید اطلاعات تخصصی بروز را آموزش خواهید دید و براحتی می توانید وارد بازار کار برق خودرو  شوید.

قیمت مناسب

بیشتر آموزشگاه‌ها یا به صورت موسسه آموزشی فعالیت می کنند و یا زیرنظر سازمان فنی و حرفه ای کار می‌کنند. این بدین معنی است که قیمت دوره‌هایشان منطقی بوده و توسط سازمان‌های مربوطه خصوصی و یا سازمان‌ فنی و حرفه ای کشور تعیین می‌گردد. برای یافتن بهترین آموزشگاه برق خودرو لازم است، تمام آن‌ها را از نظر امکانات، اساتید متخصص با یکدیگر مقایسه کرده و موسسه و یا آموزشگاه مورد نظر خود را انتخاب کنید.

استفاده از تکنیک‌های مختلف

تدریس برق خودرو با یک روش انجام نمی‌شود و راه‌های زیادی در آموزشگاه‌ها برای این امر پیاده سازی شده است. در نتیجه، برای بالا بردن معلومات تخصصی خود می‌توانید در آموزشگاه برق خودرو شرکت کنید ، که از بروزترین متدهای آموزشی استفاده می‌کند و بهترین تجهیزات کمک آموزشی برق خودرو را به کار می‌برد. معمولا کلاس‌های باطری سازی جهت درک بهتر مفاهیم به این تجهیزات نیاز خواهند داشت.

 مدرک معتبر

اکثر آموزشگاه‌های برق خودرو در انتهای دوره‌های خود مدارکی را در نظر می‌گیرند که نشان دهنده اثبات مهارت آن‌ها و آموزش مباحث دوره خواهد بود. بهترین آموزشگاه برق خودرو هم مدارکی برای دوره‌های آموزش خود در نظر گرفته است. اگر مدرک دوره برق خودرو بین المللی باشد ، تقریبا در صد و هفتاد کشور دنیا معتبر بوده و موردتایید سازمان‌های جهانی نیز قرار می‌گیرد.

آموزش تعمیرات خودرو
سپهر علیمحمدی
آموزش تعمیرات خودرو

تعداد شرکت کنندگان

دوره‌های آموزشی دیگر در سایر آموزشگاه‌ها بسیار پر جمعیت هستند و هنرجویان زیادی در آن‌ها شرکت می‌کنند. از ویژگی‌های بهترین آموزشگاه برق خودرو می‌توان به تعداد کم هنرجوها اشاره کرد. هر چه تعداد آن‌ها کمتر باشد، استاد بهتر می‌تواند مفاهیم را انتقال دهد.

بهترین مدرس برق خودرو

از آن جایی که آموزشگاه‌های مختلفی در زمینه برق خودرو وجود دارد، مدرسان و اساتید نیز متفاوت خواهند‌ بود.هر مدرس از مدارک متعددی برای دوره‌های شرکت کرده برخوردار است. مدرسی که مدارک معتبرتری داشته باشد، معلومات بیشتری نیز خواهد داشت. اما داشتن مدرک به تنهایی نشانه مهارت بیشتر یک مربی آموزشی محسوب نمی‌شود.

تجربه مدرس در تدریس و داشتن سابقه کار تجربی مدرس در بازار کار مورد دیگری است که بسیاری از افراد و کارآموزان به آن توجه نمی‌کنند. با این که  مدرک گرایی در ایران اتفاق می‌افتد، اما معمولا در کارهای فنی این گونه نیست. مدرس برق خودرو باید خود تجربه کافی و تلسلط کامل در عیب یابی در سیستم های مختلف برق خودرو را داشته باشند تا بتواند تمامی اجزا، شناخت آن‌ها و نحوه تعمیرشان را به صورت تخصصی آموزش دهد.

بیشتر مدرسانی که در آموزشگاه برق خودرو مشغول به تدریس هستند، روی مباحث تئوری تمرکز دارند و باعث می‌شوند که هنرجو مهارت تجربی لازم در مواجه با مشکلات سیستم برق خودرو را نداشته باشد. یک مدرس خوب باید روی مهارت‌های تئوری و عملی کار کند تا کارآموز بتواند در آینده به این مهارت به عنوان شغل نگاه کند ودر بازار کار بصورت تخصصی بتوانند مشغول به فعاليت شوند. 

بهترین مدرس برق خودرو در ایران

در دوره‌های آموزش برق خودرو چه سرفصل‌هایی تدریس می‌شود؟

دوره‌های آموزش برق خودرو معمولا بسیار کامل هستند و سرفصل‌های متعددی را در بر می‌گیرند. برای آشنایی کامل با این سرفصل‌ها، موارد زیر را مطالعه کنید:

مبانی و اصول اولیه

در ابتدای دوره در آموزشگاه برق خودرو، افراد با نحوه خواندن کولیس و میکرومتر آشنا می‌شوند. همچنین با تمامی اجزای مدارهای الکتریکی مانند سلف، خازن، کنترلرها، دیود و کلیدها آشنا خواهند شد.

آشنایی با سیستم توزیع برق در خودرو

در این قسمت با نحوه کار و ساختمان آلترناتور، باطری و سیم کشی داخل اتاق خودرو آشنا خواهید شد.

آشنایی با بخش‌های مرتبط جهت روشن شدن خودرو

شما باید با فرایند استارت زدن خودرو و سیستم جرقه زنی به طور کامل آشنایی داشته باشید. همچنین باید بتوانید با دستگاه عیب یاب که به آن دستگاه دیاگ نیز گفته می‌شود کار کنید.

تمامی این موارد جز سرفصل‌های دوره برق خودرو درجه 2 بوده‌اند که در دوره درجه یک اصول پیشرفته‌تری را خواهید آموخت. معمولا در دوره برق درجه یک این مباحث آموزش داده خواهد شد:

  • مدارهای تکمیلی برق خودرو
  • سیستم‌های امنیتی در سیستم الکتریکی
  • سیستم‌های برقی صندلی خودرو
  • یادگیری نحوه کار سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی و تهویه مطبوع
  • عیب یابی سیستم سوخت رسانی انژکتوری
  • سیستم هشدار دهنده دنده عقب

فرصت های شغلی با شرکت در دوره‌های بهترین آموزشگاه برق خودرو

اگر به فعالیت در حوزه برق خودرو علاقه دارید، می‌توانید از دوره‌های ارائه شده در آموزشگاه برق خودرو استفاده کنید. با اتمام دوره‌ها و دریافت مدرک موردنظر، قادر خواهید بود در زمینه‌های مختلفی فعالیت کنید که به شرح زیر هستند:

1- به عنوان فروشنده می‌توانید انواع لوازم یدکی خودرو را به فروش برسانید.

و در این حوزه درآمد بسیار بالایی خواهید داشت.

2- از آن جایی که برقکارهای خودرو به خوبی روی سیستم‌های الکتریکی خودرو مسلط هستند، می‌توانید در نصب سیستم‌های دزدگیر خودرو و سیستم صوتی و سیستم‌های ردیاب نیز به خوبی فعالیت کنند.

3- نمایندگی‌های خودروسازان داخلی و خارجی به کسانی نیاز دارند که به خوبی در سیستم برق خودرو و باطری سازی مهارت کافی داشته باشند. از این رو می‌توانید در این مراکز به فعالیت بپردازید.

4- استخدام در شرکت‌های خودروسازی

5- علاوه بر این موارد، اگر در زمره افرادی قرار می‌گیرید که در دوره آموزشگاه برق خودرو شرکت کرده اید، می‌توانید به طور مستقل و آزاد فعالیت کنید. برای این کار، باید مغازه یا تعمیرگاهتان را راه اندازی کرده و در زمینه تخصصی مربوطه شروع به فعالیت کنید. برای کسب درآمد بیشتر حوزه‌های نصب دزدگیر، نصب سیستم صوتی و نصب سیستم‌های ردیاب و سرویس سیستم‌های الکتریکی بسیار مناسب هستند و می‌توانند درآمد بالایی داشته باشند.

آیا به جز شرکت در دوره‌ها راه دیگری برای آموزش برق خودرو وجود دارد؟

همه افراد دوست دارند که با سرعت هر چه بیشتر وارد بازار کار برق خودرو شوند و به درآمد بالایی برسند. این موضوع مستلزم داشتن مهارت کافی است که از شیوه های مختلفی به دست خواهد آمد. هنرستان‌ها یکی از راه‌هایی هستند که می‌توانید در آن‌ها به یادگیری بپردازید. معمولا تحصیل در این هنرستان‌ها مدت سه سال طول می‌کشد که پایه متوسطه دوم را در بر می‌گیرد. برای ادامه تحصیلات و افزایش معلومات باید چهار سال هم در دانشگاه در رشته مهندسی مکانیک تحصیل کنید. این روش پروسه بسیار طولانی خواهد داشت.

راه دیگر یادگیری تجربی در تعمیرگاه‌ها زیرنظر برقکارها و متخصصین دیگر است که نسبت به روش قبلی، مدت زمان کمتری را نیاز خواهد داشت. با کارآموزی کردن در تعمیرگاه می‌توانید به خوبی متوجه تفاوت مکانیک و برق خودرو بشوید. این دو روش نیاز به زمان زیادی برای یادگیری دارند و در آن‌ها باید انرژی زیادی صرف کنید. بهترین کار، شرکت در دوره‌های آموزشی و کارآموزی صحیح در آموزشگاه برق خودرو است تا به صورت اصولی همه چیز را فرا بگیرید.

نکات لازم در هنگام انتخاب بهترین آموزشگاه برق خودرو

از آن جایی که نحوه شناخت بهترین آموزشگاه دشوار است، می‌توانید نکاتی را برای راحت‌تر پیدا کردن آن‌ها در نظر بگیرید. در ابتدا باید ببینید که آموشگاه موردنظر شما تحت نظر چه سازمان‌هایی فعالیت می‌کند و آیا از اعتبار لازم برخوردار است یا خیر. اکثر افراد با توجه به قیمت‌های دوره‌های آموزشی‌ ، آموزشگاه برق خودرو را انتخاب می‌کنند. غافل از این که قیمت این دوره‌ها اصلا مهم نیست و بیشتر باید به محتوای آن‌ها دقت کنید و مهمتر از آن سابقه استادی که دوره مربوطه را برگزاری می کند.

برای دستیابی به کیفیت و چگونگی محتوای دوره‌های آموزشی، می‌توانید نظرات دیگر افراد را بپرسید. کارآموزانی که مباحث و دوره تخصصی را پشت سر گذاشته اند به خوبی می‌توانند در مورد آن دوره نظرات لازم را بدهند. با شرکت در دوره آموزشی برق خودروی مجموعه ما ، با سال‌ها تجربه در این زمینه با اساتید حرفه ای و متخصص می‌توانید در زمان کم به هدف خود دست پیدا کنید.

استفاده از خدمات آموزشگاه برق خودروی ما ، با ثبت نام در دوره برق خودرو

حال که با نحوه پیدا کردن آموزشگاه برق خودرو آشنا شدید، نوبت به استفاده از خدمات آن می‌رسد. حوزه برق خودرو بسیار پرطرفدار و پر کاربرد است و با فعالیت در آن می‌توانید آینده خود را تضمین کنید. برای به دست آوردن تجربه و مهارت کافی در این حوزه، باید به صورت اصولی آموزش ببینید. این آموزش‌ها در دوره‌های آموزشی آموزشگاه ما وجود دارند که توسط مهندس سپهر علیمحمدی با تجربه 15 سال کار بر روی خودرو های وارداتی و داخلی تدریس می شود. می‌توانید در آن‌ها ثبت نام کرده و کلاس‌های خود را آغاز کنید.

 با توجه به این که همه افراد نمی‌توانند در یک کلاس شرکت کنند، کلاس‌های و شاخه های تخصصی مختلفی برای آموزش برق خودرو در نظر گرفته ایم. کافی است به صورت حضوری مراجعه کرده و کلاس موردنظر خود را ثبت نام کنید. اگر امکان مراجعه حضوری را ندارید، می‌توانید از شماره تلفن درج شده استفاده کنید.

مطالب مرتبط

برق خودرو

ترمز دستی برقی (EPB) چیست؟

این سیستم که Electronic Parking Brake یا به اختصار EPB نام دارد، به معنی ترمز پارک برقی شناخته می‌شود. ترمز پارک الکترونیکی (EPB) سیستمی است که در آن اهرم ترمز…

مشاهده نوشته
ترمز دستی برقی EPB
جدیدترین دوره های حضوری مهندس علیمحمدی

برای دریافت آموزش ها ایمیل خود را وارد کنید